Sipariş Teslimi ve Nakliye için Stratejiler ve En İyi Uygulamalar

subworkit Topluluk


E-Ticaret Mağazanızı Çevrimdışından Çevrimiçine Taşıma: Sipariş Teslimi ve Nakliye için Stratejiler ve En İyi Uygulamalar

Pandemi sürecinde e-ticaretteki artış nedeniyle, geçen yıl önemli ölçüde artan çevrimiçi satışların, 2024 yılına kadar 467 milyar dolara ulaşması bekleniyor ve bu insanlar tarafından girmeye değer bir pazar olarak değerlendiriliyor. Ancak e-ticaretle ilgili en büyük sorunlardan biri, ürününüzü A noktasından B noktasına götürmekle ilgili genellikle kafa karıştırıcı ve karmaşık lojistiktir. Bu, genellikle nakliye ve sipariş tesliminin nasıl çalıştığı hakkında fazlasıyla bilgi gerektirebilir.

Satıcıların online ve offline satışları sırasında karşılaştıkları en karmaşık mücadelelerden biri, sahne arkasında yapılan manuel nakliye operasyonlarını azaltmak ve büyümek için gereken nakliye otomasyonunu sağlamak adına hangi nakliye yöntemini ne zaman kullanacaklarına dair bir plan oluşturmaktır. Subworkit olarak, e-ticaret siparişlerinizi sorunsuz ve zamanında teslim etmekte kullanabileceğiniz çözümler hazırlamak için yanınızdayız.

 

E-Ticaret Sipariş Teslimi ve Nakliye için En İyi 3 Uygulama

 

E-ticaret lansmanınıza yeni başlıyor olmanız veya büyümeye yer açmak için iş akışınızı iyileştirmeyi istemeniz önemli değil, nakliye ve teslim zor ve karmaşık bir görevdir. Yardımcı olmak için, nakliye ve gönderiminizi optimize etmenize yardımcı olacak en iyi üç uygulama stratejisini özetledik.

 

1.Teslimat Deneyimine Odaklanın

Sonuçta amacınız müşterilerinize en iyi teslimat deneyimini sunmaktır. Onları sadık müşteriler ve mutlu yorumcular yapan şey budur. Müşteri siparişinin yaşam döngüsü boyunca marka deneyiminizi iyileştirmenin yollarını düşünün. Her pakete bir kartvizit veya promosyon teklifi ekliyor musunuz? İade sürecinizi takip etmek kolay mı? Nakliye etiketleriniz ve sevk irsaliyeleriniz logonuzla mı markalanmış? Bu markalı öğeler önemsiz görünebilir, ancak müşterilerinizin ürünü değil, markanızı akıllarında tutmasına yardımcı olacaktır.

 

2.Müşterilerinizin Nakliye Yöntemlerinizi ve Kargo Bilgilerini İzlemesini Sağlayın

Nakliye masraflarınıza dikkat etmek en önemli önceliktir, bu nedenle asla kârlılığınız için sürdürülemez bir şey teklif etmeyin. Baymard Enstitüsü'ne göre, nakliye masrafları, alışveriş sepetini terk etmenin en önemli nedenlerinden biridir. Herkes ücretsiz gönderimi sever, ancak işletmeniz için uygun maliyetli değilse başka bir plan yapmalısınız. Teslimat deneyimi sizi olumsuz etkileyebileceğinden, müşterilerinizin isteğine göre nakliye seçeneklerinizi ve kargolarınızı oluşturmanız gereklidir.

Perakendecilerin sipariş karşılama seçeneklerini fiyatlandırmak için seçtikleri birkaç popüler yöntem şunlardır:

  • Minimum siparişlerde ücretsiz kargo
  • Sabit fiyatlı kargo
  • Gerçek zamanlı kargo
  • Ücretsiz mağazadan teslim alma
  • Satış esnasında karma teslimat seçimi
  • Fiyata veya ağırlığa göre belirli nakliye hizmetleri uygulayın.
  • Belirli ürünleri belirli nakliye firmaları aracılığıyla teslim etmek için sipariş etiketlerini kullanın.
  • Nakliye firmalarını ikamet adresine göre atayın.
  • İkamet adresine göre sevk irsaliyelerini ve notları özelleştirin.
  • Paket ağırlığını hesaba katmak ve fazla ücretlerden kaçınmak için belirli siparişlere paket ağırlığı ekleyin.

Beğensek de beğenmesek de Amazon Prime bizi ücretsiz kargo görmeye şartlandırdı. Bunu müşterilerinize sunmayı göze alabilirseniz, bu yalnızca satışları teşvik etmeye yardımcı olacaktır. Ancak, bu maliyetleri ürününüzün fiyatına yansıtmazsanız, kârlılığınızı ciddi şekilde azaltabilir. Minimum sipariş eşiği oluşturmak, bu ek yükün azaltılmasına yardımcı olur böylece müşterilerinize kargo bedava teslimat seçeneğini sunmaya devam edebilirsiniz.

Küçük, hafif paketler gönderiyorsanız bu harika bir seçenektir. Sabit oran yaklaşımını seçmek, olumlu geri dönüşleri ve müşteri sadakatini teşvik eder ve aynı zamanda müşterilerin nakliye maliyetlerini artırmadan daha fazla ürün sipariş edebilecekleri anlamına gelir.

Bir üçüncü kişi gönderi çözümünü online mağazanıza entegre ettiğinizde, teslimatlarınızda kullanmak istediğiniz kargo firmalarına bağlanmak için API'leri kullanabilirsiniz. API, bir müşterinin ödeme sırasında, adrese sevkiyatını ve satın aldıkları ürünün/ürünlerin ağırlığını kullanarak kargo firmalarından gerçek zamanlı fiyatları görmesine olanak sağlar. Otomasyon kuralları ile alıcı için en düşük maliyetli seçeneği ücretsiz olarak hesaplatmak mümkündür.

Ücretsiz bir seçenek sunmanın en kolay yolu, nakliyeyi tamamen kaldırmaktır. Her geçen gün çevrimiçi ve çevrimdışı operasyonlara sahip daha fazla satıcı, ödeme sırasında mağazadan teslim alma seçenekleri sunmaya başlıyor. Müşteriniz sadece zamandan ve paradan tasarruf etmekle kalmaz, siz de maliyetlerinizi düşürürsünüz.

En iyi yöntem, müşterinize sepet içi teslimat seçenekleriyle tercih ettikleri teslimat yöntemini seçme olanağı sunmaktır. Bu, müşteriler nezdinde itibarınızı artırmanın harika bir yoludur ve herkesi memnun eden bir nakliye hizmeti sunarak optimum nakliye yöntemini müşterilerinizin belirlemesini sağlar.

 

Müşterilerinize nakliye masraflarını aktarmayı veya ürünlerinizin maliyetine eklemeyi seçseniz de seçmeseniz de müşterilerinizin ihtiyaçlarına uygun teslimat seçenekleri sunmak çok önemlidir.

 

3. Nakliye İşlemlerini Otomatikleştirin

Kendi mağazanızdan, Amazon ve Ebay gibi pazar yerlerine kadar birden fazla kanal üzerinden satış yaptığınızda, büyük olasılıkla tüm siparişlerinizi tek bir yerden sorunsuz bir şekilde yönetmenin bir yolunu bulmak isteyeceksiniz. Envanter yönetimi, sürecinizi otomatikleştirmenin en basit yollarından biridir. Ancak, otomasyonları teslimat iş akışınıza entegre etmenin birkaç benzersiz yolu vardır. Bunlar esasen “eğer öyleyse” ifadeleridir. En yaygın olanlardan birkaçı:

 

Doğru Nakliye Çözümünü Seçme

 

Bu en iyi uygulamaları göz önünde bulundurarak kendinize "İşim için doğru nakliye çözümü nedir?" diye soruyor olabilirsiniz. Üçüncü kişi çözümler söz konusu olduğunda, envanter yönetimi ve markalı takipten, özelleştirilmiş otomasyon kuralları ve müşteri pazarlamasına kadar değişen özelliklere sahip birçok seçenek vardır. Piyasada bulunan çoğu çevrimiçi mağaza web sitesi tasarım firması ile bu üçüncü taraf çözümlerini çevrimiçi mağazanıza kolayca entegre edebilirsiniz. Ancak tüm seçenekleri değerlendirirken ne aradığınızı bilmenizde fayda var. Karar vermeden önce sormanızı önerdiğimiz birkaç soru:

1.     Gerçekten bir üçüncü taraf nakliye çözümüne ihtiyacım var mı?

Birden fazla platformda çalışıyorsanız, birden fazla nakliye seçeneği sunmak istiyorsanız ve işletmenizin otomasyonlardan ve indirimli nakliye ücretlerinden zaman ve maliyet tasarrufundan yararlanacağını biliyorsanız, bir nakliye yazılımına yatırım yapmayı düşünmelisiniz. Bu, teslimat sürecini önemli ölçüde etkileyecek ve genellikle saatlerce süren manuel çalışmayı dakikalara indirecektir.

2. Sevkiyat yazılımında nelere dikkat etmeliyim?

Yazılımın mevcut satış kanallarınızla bütünleşmesini sağlamak çok önemlidir. İş modelinizi destekleyebileceklerini onayladıktan sonra, sundukları özelliklerin ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayıp karşılamadığını değerlendirmeye başlayabilirsiniz. Örneğin, yalnızca bir kanalda satış yapıyorsanız, envanter yönetimi işletmeniz için o kadar büyük bir öncelik olmayabilir. Benzer şekilde, tüm ürünleriniz nispeten aynı boyuttaysa, paket ağırlığı etrafında herhangi bir otomasyon kuralı ayarlamanız gerekmeyebilir.

Manuel sürecin siz veya ekibiniz için nasıl işlediğini (siparişleri kopyalayıp yapıştırmadan alışverişi derecelendirmeye kadar) ve aylık paket hacminizi yazın. İhtiyaç duyduğunuz özellikleri çeşitli nakliye yazılım çözümlerinin sunduğu özelliklerle karşılaştırın.

 

Çevrimdışı ve Çevrimiçi Gönderi Stratejilerinden Yararlanma

 

Hem e-ticaret mağazası hem de fiziksel mağaza işletiyorsanız, çevrimdışı ve çevrimiçi stratejilerinizin birbiriyle senkronize çalışması önemlidir. Çevrimiçi mağazanızın çevrimdışı işlemlerinizi destekleyebilmesinin çeşitli yolları vardır ve bunun tersi de geçerlidir.

 

1.     Müşterilerinize seçenekler sunun

Bunu yapmanın en kolay yollarından biri, alışveriş sepetinde teslimat seçenekleri sunmaktır, müşterilerinize sipariş sürecini çevrimiçi tamamlama, ancak ürünleri mağazadan alıp iade etme fırsatı vermek gibi. Bunlar daha yaygın olarak Çevrimiçi Satın Al, Mağazadan Teslim Al (BOPIS) ve Çevrimiçi Satın Al, Mağazada İade Et (BORIS) olarak bilinir.

 

2.     Geri dönüşleri sürtünmesiz hale getirin

Bir ankete katılan tüketicilerin %65'i, nakliye ücretlerini karşılamak için BOPIS kullandıklarını söylüyor; bu, e-ticaret işletmeniz için ücretsiz gönderim maliyetlerini karşılayamıyorsanız, mağazadan teslim almanın harika bir seçenek olabileceği anlamına geliyor.

Benzer şekilde, uygun ve ücretsiz iadelerin bir avantajdan çok bir beklenti haline gelmesiyle birlikte, perakendeciler potansiyel olarak bir gidiş-dönüş yolculuğu yapmak zorunda olan bir paketin maliyetlerini karşılamanın yollarını bulmak zorunda kalıyor.

Bir seçenek, geleneksel olarak her pakete iade üzerine taranan gönderi etiketlerini eklemektir. Bu, müşterinin etiketi kolayca kullanmasına ve istenmeyen bir ürünü göndermesine olanak tanır ve perakendecilerin bu iade etiketi tarandıktan sonra posta ücretini kolayca ödemesine olanak sağlar. Başka bir seçenek de mağazada çevrimiçi iadeler sunmaktır.

3.     Çevrimiçi ve çevrimdışı mağazalar arasında envanteri birbirine bağlayın.

Yukarıdaki seçenekler, yalnızca müşterinizin rahatlığına dayanan sorunsuz birçok kanallı deneyim yaratmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda posta, paketleme ve personelle ilgili maliyetleri azaltmanıza da olanak tanır. Ancak, BOPIS ve BORIS'in çevrimiçi ve çevrimdışı sistemleriniz kapsayan bir envanter yönetim aracına ihtiyaç duyduğunu belirtmek gerekir. Bu, size ve müşterilerinize gerçek zamanlı bilgi sağlar.

 

Özet Olarak

Her şeyden önce, nakliye ve sipariş karşılama konusunda herkese uyan tek bir yaklaşım yoktur. Stratejinizi etkileyecek, işinize özgü birçok faktör vardır. Subworkit olarak, bu en iyi uygulamaları takip ederek, doğru sevkiyat çözümünü seçerek ve e-ticaret için sipariş nakliye stratejilerinizi ve fiziksel mağaza(lar)ınızın birbirini yansıtmasını sağlayarak, siparişleri verimli bir şekilde ve daha fazla satış yapmanıza olanak sağlayacak bir teslimat deneyimi sağlama yolunda sizlere yardım etmek için hazırız. Bizlere info@subworkit.com.tr posta adresinden yada +90 552 864 3526 telefon numarasından ulaşarak bilgi alabilirsiniz.