Güçlü Bir E-Ticaret Kanalı Oluşturmak için Pazarlama Stratejileri

subworkit Topluluk


Güçlü Bir E-Ticaret Kanalı Oluşturmak için Pazarlama Stratejileri

 

Başarılı bir çevrimdışı işiniz varsa, pazarlamaya yabancı değilsinizdir. Ancak, çevrimiçi mağazanıza trafik çekme stratejileri tamamen farklı bir konudur.

Çevrimiçi mağazanızla, her zamankinden daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabileceksiniz ve onların alışveriş deneyimleri üzerinde tam kontrole sahip olacaksınız. Ama bu, her şey kendi kendine olacak demek değildir.

Bu yazıda, yeni çevrimiçi mağazanızı, müşterilerinizin önüne çıkarmanın en iyi yollarından bazılarını gözden geçireceğiz. Yalnızca web sitenize nasıl trafik çekeceğinizi değil, aynı zamanda tüm kanallarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için çevrimiçi mağazanız ve çevrimdışı işletmeleriniz arasında pazarlamayı nasıl entegre edeceğinizi de ele alacağız.

 

Çevrimiçi Mağazanıza Trafik Çekme

 

E-ticaret sitenizi üç ana hedef kitle için pazarlamayı düşünebilirsiniz:

1. Sizinle daha önce alışveriş yapmış veya en azından mağazanızı bilen kişiler

2. Sunduğunuz ürün türünü arayan kişiler

3. Sattığınızı bilseler, sunduğunuz ürünü almak isteyecek olan kişiler

Bu, kuşkusuz, bunu düşünmenin basit bir yolu olsa da bu üç yönlü yaklaşım, farklı pazarlama faaliyetleriniz ve zamanınızı ve bütçenizi nasıl bölüşeceğiniz hakkında düşünmenize yardımcı olabilir.

Sizi tanıyan ilk hedef kitleniz için, e-posta iletişimi, içerik pazarlaması veya sosyal medya aracılığıyla onlarla doğrudan bir iletişiminiz olmalıdır. Onlarla doğrudan ve "ücretsiz" olarak iletişim kurabilirsiniz (araçlara harcayabileceğiniz bütçe hariç).

İkinci hedef kitleniz için, sahip olduğunuz ve onların ihtiyaçlarını karşılayan ürünleri keşfetmelerinin yollarını bulmanız gerekecek. Bu yollardan bazıları arama motoru optimizasyonu (SEO), içerik oluşturma (blog yazma gibi) ve arama motoru pazarlamasını olabilir.

Ve üçüncü kitleniz için marka bilinirliği açısından düşünmeniz gerekecek. Henüz bilmedikleri bir sorun için bir çözüm sunuyor musunuz? Yoksa hedef kitleniz bir rakibin çözümünü mü kullanıyor? Cevaplar, pazarlamanıza nasıl yaklaştığınız üzerinde bir etkiye sahip olacaktır.

Mağazanız kurulduktan sonra sitenizi mevcut müşteri tabanınıza tanıtmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca, ürününüzle ilgilenen yeni müşteriler için web sitenizi bulmayı nasıl kolaylaştıracağınız ve mesajınızı halihazırda yüksek olan trafiğin önüne koymak için reklam bütçenizi akıllıca nasıl harcayacağınız hakkında da konuşacağız.

 

Çevrimiçi Mağazanızı Tanıtmak için 10 Pazarlama Taktiği

 

Pazarlamadan mevcut müşterilere, yeni müşteriler edinmeye kadar, yeni çevrimiçi mağazanıza trafik çekmek için kullanabileceğiniz on taktiğe bakalım.

 

1.     E-posta listenizi kullanın (ve oluşturmaya devam edin)

Gerçek bir mağazada bile güçlü bir e-posta pazarlama stratejisine sahip olmak önemlidir. Mümkün olduğu kadar çok e-posta adresi toplayın, müşteriler, potansiyel müşteriler, etkinliklerinizle ilgilenen kişiler gibi. Lansman yaptığınızda, tüm bu kişilere mağazanızı çevrimiçi olarak ziyaret edebileceklerini bildiren bir e-posta gönderebileceksiniz.

Bu, e-posta listenizdekilere bir promosyon teklif etmeyi düşünmek için iyi bir zaman olabilir, hatta müşterileri sitenizi arkadaşlarıyla ve aileleriyle paylaşmaya teşvik etmek için bir tavsiye indirimi bile olabilir.

E-posta, e-ticaret araç kutusundaki en etkili pazarlama araçlarından biri olmaya devam ediyor, bu nedenle sitenizde e-posta adreslerini toplamaya devam ettiğinizden emin olun. Bazı markalar, ilk alışverişlerinde %15 indirim veya ücretsiz kargo gibi küçük bir promosyon karşılığında kullanıcılardan e-posta adreslerini girmelerini istemek için açılır kutular kullanır.

Ayrıca, e-posta listenizle sürekli bir iletişim akışı sağladığınızdan emin olmalısınız. Düzenli bir e-posta ritmi geliştirin ve promosyonları, yeni içerikleri, ürün lansmanlarını ve müşterileri sitenizi ziyaret etmeye teşvik edebilecek diğer haberleri ekleyin.

 

2.     Organik sosyal varlığınızı artırın.

Çevrimiçi işinizle, dijital etkileşiminizi artırmak için her fırsatı değerlendirmelisiniz. En kolay ve en etkili yollardan biri, sosyal medya kanallarınıza biraz ekstra ilgi göstermek ve canlı görseller ve ilgi çekici videolarla dolu olduklarından emin olmaktır.

Bazı kişilerin ürünlerinin muhteşem görüntülerini Instagram kanallarını kullanarak diğer kişilerden daha iyi sergilediklerini görüyoruz. Sosyal medyadan yararlanmanın diğer harika yolları, eşantiyonlar vermek, sizi farklı kılan ürünler için aktif olan blog yazarlarıyla çalışmak ve uygun Hashtag'leri kullanmaktır.

Zaten bir çekirdek kitleye sahip, sosyal kanallarda oldukça sağlam bir varlığınız varsa, bunu geliştirmenin tam zamanı. Gönderi sıklığınızı artırın ve zengin görsel içerik ve kısa, ilgi çekici videolar oluşturmaya biraz daha zaman ayırın. Takipçilerinizle etkileşimi artırmak marka bilinirliğini artırmanın etkili bir yoludur. Paylaşımı teşvik edin ve takipçiler tarafından oluşturulan içerikleri de sosyal medya kanallarınıza ekleyin.

Sosyal medya varlığınızın biraz üzerinde çalışılmaya ihtiyacı varsa, şimdi tam zamanı. Her yerde olmanıza gerek yok. Hedef müşterilerinize uygun kanallarda yer aldığınızdan emin olun ve enerjinizi oraya verin.

 

3.     Sitenizi SEO için optimize edin.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) birçok şeyi kapsar ve optimize etmeye çalışmak sizi derin, çok derin bir tavşan deliğine sokabilir. İşte yeni başlıyorsanız aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey.

Kendinizi kullanıcılarınızın yerine koyun, hedef kitleniz ürünleriniz hakkında neler konuşuyor ve neler bilmek istiyorlar? Sayfa içeriğine dikkat edin. Sayfa içi içerik, ürün başlıkları ve açıklamaları, resimler, sahip olabileceğiniz herhangi bir blog veya diğer içerik anlamına gelir. İçeriğin, doğal olarak müşterilerinizin ilgili ürünleri ararken kullanabilecekleri dili kullandığından ve sorularına yanıt verdiğinden emin olmalısınız.

Meta etiketleri de önemlidir. Bir arama motorunun başlıkları gibi olan başlık etiketleri, arama motorunun her sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Web sitenizin her sayfasının kendi benzersiz başlık etiketi olmalıdır. Meta açıklamalar, her sayfanın kısa özetleridir. Siteniz bir arama motoru sonuç sayfasında göründüğünde, kullanıcılar her şeyden önce başlık etiketinizi ve meta açıklamanızı görecektir.

 

4.     İlginç, faydalı içerikler oluşturun.

Ürününüzü satın almak isteyen kişiler için harika içerik oluşturmak, sitenize trafik çekmenin ve markanızı, sektörünüzde yetkili bir ses olarak konumlandıran yararlı bilgiler sağlamanın harika bir yoludur. Bavarian Clockworks'ün sahibi Robert Ellis, e-ticaret mağazasını açtığında, alıcıların ürünleri hakkında bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için otantik Alman guguklu saatleri ile ilgili sağlam kaynak sayfaları oluşturmaya koyuldu. Ellis, "Kullanıcı kılavuzlarımız web sitesinin çekirdeğini oluşturuyor" diyor. "Potansiyel müşterilere büyük değer sağlıyorlar ve aynı zamanda SEO için de harika."

 

5.     Google Ads'i deneyin.

Arama motoru pazarlamacılığı için Google Ads'i kullanmak, arama motoru sonuç sayfalarında ilk sırada görünebilmeniz için size, anahtar kelimelerle web sitenizin reklamını yapma fırsatı verir. Gıptayla bakılan "en üst noktayı" elde etmek, arama motoru optimizasyonunun asıl amacıdır ancak, Google Ads yine de ilk sırada görünecektir. Google Ads’den sonra organik arama sonuçları arasındaki sıralamayı belirlemedeki bir faktör de arama motoru optimizasyonudur.

Arama motoru pazarlaması, web sitenizin reklamını yapmanın harika bir yoludur çünkü herhangi bir tasarım gerektirmez ve yeni trafik çekmede çok etkili olabilir. Sonuçları gerçek zamanlı olarak alacaksınız ve kampanya stratejilerinizi ilerledikçe performansa göre ayarlayabilirsiniz.

 

6.     Sosyal platformlarda reklam verin.

Sosyal medya, reklam harcamalarına odaklanmak için harika bir yerdir çünkü insanların sosyal platformlarda vakit geçirdiğini bilirsiniz. Bir reklam panosu alacak olsanız, onu koymak için en iyi yol hangisi olurdu? Sosyal medya reklamlarını da böyle düşünün. Kitleniz Instagram’da çok zaman harcıyor ancak Twitter'da vakit geçirmiyorsa, harcamalarınızı Instagram'a odaklamak isteyeceksiniz.

Reklamlarınızda fotoğraf ve video kullanabilirsiniz, ancak küçük adımlarla başlayın. Bir fotoğraf reklamı, ürününüzü yeni insanların önüne çıkarmanın harika bir yolu olabilir. Kullanımda olan ürününüzün basit, ilgi çekici görüntülerini çekin ve ilk birkaç haftadaki reklam performansınıza göre kendinizi değerlendirin.

 

7.     Tamamlayıcı markalarla ortak olun.

Çapraz tanıtım yapmak için diğer markalarla ortaklıklar oluşturun. Benzer bir hedef kitleye hitap eden, ancak tamamlayıcı bir ürüne sahip bir işletme bulun. Bu şekilde, her bir iş ortağı tamamen yeni ama alakalı bir kitleye ulaşmış olur. Örneğin, makarna satıyorsanız, ketçap satan bir markayla ortaklık yapabilirsiniz.

Çapraz tanıtım için kullanılan yöntemler değişiklik gösterebilir ve bunu satış hunisinin her düzeyinde yapmanın yolları vardır. Huni üstü etkinlikler, açık havada yapılan bir Podcast’e veya Blog’a ortak sponsorluk yapmak gibi şeyler olabilir. Yılın zamanına bağlı olarak, ortak markalı bir hediye rehberi harika bir girişim olabilir. Veya bir ürünü alarak diğer ürüne indirim sunmak gibi satış hunisinin aşağısında promosyonlar bile yapabilirsiniz.

 

8.     Participate in online events and discussions.

Çevrimiçi iletişim ve etkinlikler yapıldıkça, hedef topluluklarda marka bilinirliğini artırma fırsatları ortaya çıkar. İşletmeniz hakkında bilgi almak için web seminerlerine veya sanal konferanslara katılarak uzmanlıklarınızı hedef kitlenizle paylaşın. Trendyol, Hepsiburada, N11, Gittigidiyor gibi sanal alışveriş merkezlerinde ve pazar yerlerinde yapılan Podcast’ler ve Canlı Yayınlar’da konuşma fırsatı bulun ve bunlardan yararlanın.

 

9.     Influencer pazarlamasını kullanmayı düşünün.

Influencerlar, geniş çevrimiçi kitlelere sahip olan ve bu kitlenin satın alma davranışını "etkileme" gücüne sahip kişilerdir. Doğru influencer ile çalışmak, ürününüzü çok sayıda potansiyel müşterinin önüne çıkarabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilir. Etkileyici pazarlamadan en iyi şekilde yararlanmak için, hedeflenen etkileyicinizin takipçilerinin hedef kitlenizle uyumlu olduğundan ve değerlerinin markanızla uyumlu olduğundan emin olun.

Yaygın influencer pazarlama taktikleri, ürününüz hakkında bir blog yazısı yazan, ürününüzü inceleyen veya gösteren sosyal medya içeriği yayınlayan veya bir etkinlikte ürününüz hakkında konuşan bir influenceri içerir.

 

10. Çevrimdışı mağaza(ları)nızdan yararlanın.

Gerçek mekânda faaliyet gösteren işletmenizin büyük bir tanınırlığı ve sadık bir takipçisi varsa, yeni çevrimiçi mağazanıza trafik çekmenize yardımcı olmak için müşterilerinizle yüz yüze zamanınızı kullanabilirsiniz. Örneğin, müşterilerin mağazadan ayrıldıktan sonra bile markanızla etkileşimde kalmalarına yardımcı olmak için müdahaleci olmayan yollar kullanabilirsiniz. Bu, ödeme sırasında onlardan e-posta listenize kaydolmalarını istemek, varsa müşteri sadakat programınız hakkında bilgi vermek ve sosyal medyada yürüttüğünüz ve takip etmek isteyebilecekleri promosyonlara dikkat çekmek olabilir.

Fiziksel mağazanızın yakınında yaşamayan müşterilerinizin arkadaşları ve aileleri ile paylaşabilecekleri promosyon kodlarını içeren el ilanları dağıtmayı düşünün. Yüz yüze müşterileriniz en büyük müjdecileriniz olabilir ve mesajınızı her yere yaymanıza yardımcı olabilir.

 

Sonuç

 

İlk kez çevrimiçi satış yapmak veya çevrimiçi varlığınızı hayati bir perakende kanalı haline getirmek göz korkutucu görünebilir, ancak her seferinde bir konuya odaklanıp o konu hakkında planlar ve operasyonlar yapmanız sizi başarıya götürecektir.

Tutarlı olun, sabırlı olun ve aynı anda çok fazla şey yaparak kendinizi bunaltmanıza izin vermeyin. İşletmeniz için en fazla kazanımı sağlayacağını düşündüğünüz pazarlama taktiklerinden birkaçını buradan seçin. Ardından, sonuçları görmeye başladığınızda ayarlamalar ve değişiklikler yapabilirsiniz.

Subworkit ekibi olarak, sizlere yardımcı olmak için her zaman hazırız. Bizimle info@subworkit.com.tr posta adresinden, veya +90 552 864 35 26 telefon numarasından iletişime geçmenizi hevesle bekliyoruz.